April 12 – 20, 2024

International Jury

Kristi Zea2

Kristi Zea2Kristi Zea

Η Kristi Zea γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Διακρίθηκε για το έργο της ως καλλιτεχνική διευθύντρια ταινιών, ως σχεδιάστρια κουστουμιών και ως παραγωγός σημαντικών ταινιών μεγάλου μήκους. Ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της ταινίας Ο Πληροφοριοδότης (The Departed) του Martin Scorsese, η οποία βραβεύτηκε με τέσσερα Όσκαρ από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Έχει επίσης αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση σημαντικών ταινιών και τη σκηνοθεσία συμπληρωματικών γυρισμάτων όπως: Revolutionary Road του Sam Mendes, The Brave One του Neil Jordan, Manchurian Candidate του Jonathan Demme, Red Dragon του Brett Ratner, Changing Lanes του Roger Michell και Sleepers του Barry Levinson. Ανέλαβε επίσης την καλλιτεχνική διεύθυνση αρκετών ταινιών που σημάδεψαν τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, όπως: Beloved (1998), Η σιωπή των αμνών (1991) που βραβεύτηκε με Όσκαρ και Philadelphia (1993) του Jonathan Demme, Goodfellas (1990) και New York Stories (1989) του Martin Scorsese, καθώς και το Broadcast News (1987) του James L. Brooks. Μετά την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο Middlebury College και το Columbia University (BA), εργάστηκε ως σχεδιάστρια κουστουμιών στις ταινίες Fame (1980) και Shoot the Moon (1982) του Alan Parker, καθώς επίσης και στην ταινία Σχέσεις Στοργής (Terms of Endearment) (1983) του James L. Brooks που βραβεύτηκε με Όσκαρ. Έχει επίσης αναλάβει την παραγωγή της ταινίας Καλύτερα Δεν Γίνεται (As Good As It Gets) (1997) και τη σκηνοθεσία του Domestic Dilemma για τη σειρά του HBO Women and Men 2 (1990) που προτάθηκε για το Βραβείο Ace και στην οποία πρωταγωνιστούν οι Ray Liotta και Andy McDowell. Η Kristi Zea προτάθηκε για τα βραβεία Όσκαρ και BAFTA Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης για την ταινία Revolutionary Road. Το 2009, ανέλαβε την παραγωγή και καλλιτεχνική διεύθυνση της ανεξάρτητης ταινίας The Joneses με πρωταγωνιστές τους Demi Moore και David Duchovny. Στο πιο πρόσφατο έργο της συμπεριλαμβάνονται οι ταινίες Wall Street: Money Never Sleeps του Oliver Stone και Tower Heist σε σκηνοθεσία Brett Ratner με πρωταγωνιστές τους Ben Stiller και Eddie Murphy των οποίων ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση.

Born in New York City, Zea has been acclaimed for her work as a production designer, costume designer, and producer of major feature films. Zea production designed Martin Scorsese’s The Departed, which received four Oscars from the Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Additional recent production design and second unit directing credits include Sam Mendes’ Revolutionary Road, Neil Jordan’s The Brave One, Jonathan Demme’s Manchurian Candidate, Brett Ratner’s Red Dragon, Roger Michell’s Changing Lanes and Barry Levinson’s Sleepers. She also production designed a number of major films of the ’80s and ’90s that include Jonathan Demme’s Beloved (1998), Academy Award Winner Silence of the Lambs (1991) and Philadelphia (1993), as well as Martin Scorsese’s Goodfellas (1990) and New York Stories (1989), and James L. Brooks’ Broadcast News (1987).

Following an education at Middlebury College and receiving an Bachelor of Arts degree from Columbia University School of General Studies, Zea became a costume designer for Alan Parker’s Fame (1980) and Shoot the Moon (1982) and James L. Brooks’ Academy Award Winner Terms of Endearment (1983).

Zea also produced James L. Brooks’ As Good As It Gets (1997) and has directed the Ace Award Nominated “Domestic Dilemma” for the HBO Series Women and Men 2 (1990) starring Ray Liotta and Andy McDowell.

Zea was nominated for an OSCAR and a BAFTA for her production design work on Revolutionary Road. In 2009, she completed the independent film The Joneses starring Demi Moore and David Duchovny as both producer and production designer. Most recently, Zea productions designed Oliver Stone’s Wall Street: Money Never Sleeps, and Tower Heist directed by Brett Ratner, featuring Ben Stiller and Eddie Murphy.

elma fotoElma Tataragic

Η Elma Tataragic γεννήθηκε στο Σαράγεβο το 1976. Είναι απόφοιτος Δραματουργικών Σπουδών (Σεναριογραφία και Ιστορία του Κινηματογράφου) της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών του Σαράγεβο. Κατέχει επίσης μεταπτυχιακό (MSc) και διδακτορικό τίτλο στον Κινηματογράφο και τη Λογοτεχνία. Εργάζεται ως καθηγήτρια σεναριογραφίας στην Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στους κλάδους σπουδών της Δραματουργίας και Σκηνοθεσίας. Εργάζεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο από την ίδρυσή του, το 1995, όπου σήμερα είναι μία από τους καλλιτεχνικούς διευθυντές του φεστιβάλ, υπεύθυνη για το διαγωνιστικό πρόγραμμα ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους», το πρόγραμμα «In focus» και το Φεστιβάλ Βοσνιακού Κινηματογράφου. Έχει γράψει το σενάριο της μικρού μήκους ταινίας First Death Experience, ενώ ανέλαβε τη συγγραφή του σεναρίου και την παραγωγή της μικρού μήκους ταινίας North Went Mad. Υπήρξε παραγωγός και σεναριογράφος της ταινίας μεγάλου μήκους Snow, που προβλήθηκε στη «Semaine de la critique» του Φεστιβάλ Καννών το 2008, όπου η ταινία απέσπασε το μεγάλο βραβείο. Η ταινία προβλήθηκε σε περισσότερα από 80 φεστιβάλ, όπου διακρίθηκε με πάνω από 30 διεθνή βραβεία. Είναι Γενική Γραμματέας και μέλος της Ένωσης Σκηνοθετών BiH. Από το 2002, διδάσκει σεναριογραφία στην Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών του Σαράγεβο. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Έχει επίσης εκδόσει ένα βιβλίο σεναριογραφίας και εργάζεται ως σύμβουλος και επιμελήτρια σεναρίου για την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου. Το 2012 και 2013 εκπροσώπησε την Ακαδημία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης.
2015 – Dan Koji Nije Imao Ime / The day that had no name, σενάριο (στάδιο προπαραγωγής) Šavovi / Stitches, σενάριο
2013 – Holiday at the seaside, μικρού μήκους (επιμέλεια σεναρίου) 2011 – Tjelesne funkcije / Bodily functions, μικρού μήκους (επιμέλεια σεναρίου)
2010 – Revers, μικρού μήκους (επιμέλεια σεναρίου)
2008 – Snijeg / Snow, (σενάριο/παραγωγή)
2003 – Sjever je poludio / North went mad, μικρού μήκους, (σενάριο/παραγωγή)
2001 – Prvo smrtno iskustvo / First death experience, (σενάριο)
2000 – Plus Minus, μικρού μήκους, (σενάριο/σκηνοθεσία)

Elma Tataragic was born in Sarajevo in 1976. She graduated Dramaturgy (Screenwriting and History of Cinema) at Sarajevo Academy of Performing Arts and obtained her Master of Science degree and PhD in Film and Literature. She works for Academy of Performing Arts as professor of screenwriting on BA and MA studies of Dramaturgy and Directing. She has been with Sarajevo Film Festival since it was founded in 1995, where she now works as selector for Competition Program – Feature and Shorts as well as In focus program and Bosnian film festival. She co-wrote short film FIRST DEATH EXPERIENCE and wrote and produced short NORTH WENT MAD. She has produced and co-written the feature film SNOW shown at Cannes 2008 – Semaine de la critique where the film won the Grand Prix. The film has been shown at over 80 festivals and won over 30 international awards. She is General Secretary and a member of Filmmakers Association of BiH. She has been teaching screenwriting at Sarajevo Academy of Performing Arts since 2002. She is member of European Film Academy. She has published a book on screenwriting and is also working as a script doctor as well as advisor to European Film Academy and was a delegate for Rome Film Festival in 2012 and 2013.
2015 – Dan koji nije imao ime / The day that had no name, cowriter (preproduction); Šavovi / Stitches, screenwriter (preproduction)
2013 – Holiday at the seaside, short (script editor)
2011 – Tjelesne Funkcije / Bodily Functions, short (script editor)
2010 – Revers, short (script editor) 2008 – Snijeg / Snow, writer and producer
2003 – Sjever je poludio / North went mad, short, writer and producer
2001 – Prvo smrtno iskustvo / First death experience, screenplay collaborator
2000 – Plus minus, short (writer / director)

 

Vangelis MourikisVaggelis Mourikis

Vaggelis Mourikis was born in Greece. He is an actor and producer of low-budget films, working and living in Greece. He studied Cinema, Art history, Music and Acting at La Trobe University in Australia and in private acting schools. After having worked abroad for several years, he returned to Greece at the beginning of the 90s. During those years, he worked in a number of different jobs and acted in several mainstream film productions, mainly in Australia. At the same time, he participated in various experimental and avant-garde projects with independent filmmakers and artists. He took part in approximately 45 feature and short films with both newcoming and established directors. After his return to Greece and to this date, Vangelis Mourikis only acts for the cinema. The films in which he participated have received various awards in a significant number of national (Thessaloniki, Drama, Larissa etc) and international (Cannes, Venice, Karlovy Vary, Kairo etc) film festivals.

Ο Βαγγέλης Μουρίκης γεννήθηκε στην Ελλάδα όπου ζει και εργάζεται. Είναι ηθοποιός και παραγωγός ταινιών χαμηλού προϋπολογισμού. Σπούδασε Κινηματογράφο, Ιστορία της Τέχνης, Μουσική και Υποκριτική στο Πανεπιστήμιο La Trobe της Αυστραλίας, καθώς και σε ιδιωτικές δραματικές σχολές. Έχοντας εργαστεί για αρκετά χρόνια στο εξωτερικό, επέστρεψε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Κατά τη διάρκεια της διαμονής του στο εξωτερικό και έχοντας εργαστεί σε διάφορα πόστα, συμμετείχε ως ηθοποιός σε αρκετές κινηματογραφικές παραγωγές, κυρίως στην Αυστραλία. Ταυτόχρονα, έλαβε μέρος σε πληθώρα πειραματικών και πρωτοποριακών παραγωγών κατά τις οποίες συνεργάστηκε με ανεξάρτητους κινηματογραφιστές και καλλιτέχνες. Συμμετείχε σε περίπου 45 ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, τόσο με ανερχόμενους όσο και με καταξιωμένους σκηνοθέτες. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα και μέχρι σήμερα, ο Βαγγέλης Μουρίκης συμμετέχει μόνο σε παραγωγές για τον κινηματογράφο. Οι ταινίες στις οποίες έλαβε μέρος έχουν αποσπάσει σημαντικό αριθμό βραβείων και έχουν συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ κινηματογράφου, τόσο στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Δράμα, Λάρισα κλπ) όσο και στο εξωτερικό (Κάννες, Βενετία, Κάρλοβι Βάρι, Κάιρο κλπ).

 

adonisΆδωνις Φλωρίδης

Σκηνοθέτης στον κινηματογράφο και το θέατρο, θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος. Ζει και εργάζεται στη Λεμεσό. Έχει γράψει το σενάριο και συν-σκηνοθετήσει τις ταινίες «Kalabush» και «Εspresso» οι οποίες έχουν προβληθεί σε πολλές χώρες του κόσμου και έχουν βραβευθεί και τύχει διαφόρων διακρίσεων σε διεθνή φεστιβάλ. Έχει επίσης σκηνοθετήσει αριθμό ντοκμαντέρ. Πρόσφατα έχει τελειώσει τα γυρίσματα της νέας του ταινίας ‘Rosemarie”.

Στο θέατρο, έχει γράψει και σκηνοθετήσει τα θεατρικά έργα «Yahari Tuhari» και “Πες τα σ’ εμένα” τα οποία ανέβασε με την θεατρική ομάδα «Επιθέσεως».
Έχει επίσης γράψει και σκηνοθετήσει το “Ο καλός Δράκος του Χονγκ Κονγκ” για την Εταιρεία Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού, βασισμένο στο έργο του Νίκου Καββαδία. Και τα τρία έργα έχουν συμπεριληφθεί στον on-line κατάλογο του European Theatre Convention των καλύτερων σύγχρονων Ευρωπαϊκων θεατρικών έργων. Για την ΕΘΑΛ έχει σκηνοθετήσει επίσης άλλα πέντε έργα, μεταξύ των οποίων το “Μετά τη Βροχή” του Σέρτζι Μπελμπελ και τη “Χαρούλα” του Χρήστου Ζάνου, καθώς και ένα θεατρικό αναλόγιο βασισμένο στη νουβέλα του Στρατή Τσίρκα “Νουρεντίν Μπόμπα”. Η πιο πρόσφατη σκηνοθετική του δουλειά στο θέατρο είναι “Τα ψέμματα που λένε πάντα την αλήθεια” στον ΘΟΚ βασισμένο σε ποίηση Κυπρίων ποιητών του 20ου και 21ου αιώνα.

Έχει εργαστεί στην τηλεόραση ως σκηνοθέτης, συγγραφέας και παραγωγός και διδάσκει κινηματογραφικό σενάριο και κινηματογράφο στο Εργαστήρι Κινηματογραφικού Σεναρίου που ίδρυσε ο ιδιος. Έχει διατελέσει μέλος της καλλιτεχνικής επιτροπής του Διεθνούς Φεστιβάλ “Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος” και είναι μέλος του δ.σ. του ΡΙΑΛΤΟ.

Adonis Florides

Film and theatre director, screenplay writer and playwright. He lives and works in Limassol and has written and co-directed the films «Kalabush» and «Espresso» which have won various awards and distinctions in film festivals around the world. He has also directed a number of documentaries. He is currently working on his new film “Rosemarie”.

He has written and directed the plays «Yahari Tuhari» (for Hari’s Sake) and «Pesta se Mena» (Tell me) in collaboration with «Epitheseos» Τheatre Company. He has also written and directed “The Good Dragon of Hong Kong”, based on the work of the Greek poet Nikos Kavvadias for the Limassol based ‘Company of Theatrical Development’ (ETHAL). All three plays were selected for the online catalogue of the European Theatre Convention. His latest work as a director/ dramaturgist is the play “The lies which always tell the truth” for the Cyprus Theatre Organisation. He has also directed more than ten other plays from the Greek and International repertoire.

He has worked as a TV director, writer and producer and currently teaches screenplay at the Screenplay Workshop. He was a member of the artistic committee of Cyprus Film Days and is currently a member of the board of directors of the RIALTO theatre.

 

Christie HuysmansChristie Huysmans

Christie Huysmans was born in 1973 in Tournai and lives in Brussels. After a master’s degree in Germanic philology and a training in journalism, she obtained a professional adviser certificate in 2011 and a marketing communications postgraduate in 2002. Since ten years she has re-orientated her career and entirely devotes herself to writing (novels, essays, short-stories, screenplays, poetry) as well as film critique. In 2013, she became a member of the association CinéFemme for which she actively collaborates by writing reviews and interviews. In January 2015, she became a member of the UCC, the Belgian association of film critics. She attends all the major film festivals in Belgium and abroad. She was recently proposed to apply as a trainer for a brand-new cinema school based in Brussels and she is currently setting up a creative writing workshop.

Η Christie Huysmans γεννήθηκε το 1973 στην πόλη Tournai του Βελγίου και σήμερα ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες. Το 1996, έχοντας ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη γερμανική φιλολογία και τη δημοσιογραφία, πήρε δίπλωμα επαγγελματικού συμβούλου το 2011 και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία το 2002. Πριν από δέκα χρόνια, έκανε στροφή στην καριέρα της για να αφοσιωθεί εξ ολοκλήρου στη συγγραφή (μυθιστόρημα, δοκίμιο, διήγημα, σενάριο και ποίηση) και στην κριτική κινηματογράφου. Το 2013, έγινε μέλος της ένωσης CinéFemme με την οποία εξακολουθεί να συνεργάζεται, γράφοντας κριτικές και συνεντεύξεις. Τον Ιανουάριο του 2015, έγινε μέλος της Βελγικής Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (UCC). Η Christie Huysmans παρακολουθεί τα σημαντικότερα φεστιβάλ κινηματογράφου που πραγματοποιούνται στο Βέλγιο και στο εξωτερικό. Πρόσφατα, μία νέα σχολή κινηματογράφου στις Βρυξέλλες τής πρότεινε να γίνει μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού της. Αυτή την περίοδο ετοιμάζει εργαστήρι δημιουργικής γραφής.