April 12 – 20, 2024

Viewfinder

The Angels’ Share
Ken Loach
106′ / 2012
Η.Β., Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία

Πρόκειται για μια γλυκόπικρη κωμωδία για ένα νεαρό από τη Γλασκώβη, μπλεγμένο σε οικογενειακή βεντέτα που προσπαθεί να ξεφύγει. Όταν ο Ρόμπι μπαίνει στη πτέρυγα μαιευτικής του νοσοκομείου για να επισκεφθεί τη νεαρή του φιλενάδα και κρατάει για πρώτη φορά το νεογέννητο γιο του, Λουκ, νιώθει καταβεβλημένος. Ορκίζεται να κάνει τα πάντα ώστε ο Λουκ να εξασφαλίσει μια καλύτερη ζωή από τη δική του. Στην κοινωνική εργασία, ο Ρόμπι συναντά τους Rhino, Albert και Mo, οι οποίοι, όπως και ο ίδιος, δεν μπορούν να βρουν δουλειά λόγω του βεβαρημένου ποινικού μητρώου τους. Ποτέ δεν θα φανταζόταν όμως ο Ρόμπι ότι το ποτό θα άλλαζε τη ζωή τους. Όχι το φθηνό, νοθευμένο κρασί αλλά το καλύτερο μαλτ ουίσκι στον κόσμο. Ανακαλύπτει ότι κατέχει μια ιδιαίτερη ικανότητα γεύσης και χαρισματικής όσφρησης, κάτι το οποίο θα τον οδηγήσει σε έναν παράξενο καινούριο κόσμο, στα Χάιλαντς της Σκωτίας, και στο μεγαλύτερο στοίχημα της ζωής τους.

The Angels’ Share
Ken Loach
106′ / 2012
U.K., France, Belgium, Italy

The latest film from award winning British director Ken Loach (The Wind that Shakes the Barley) is a bittersweet comedy about a Glasgow boy locked in a family feud who just wants a way out. When Robbie sneaks into the maternity hospital to visit his young girlfriend Leonie and hold his newborn son Luke for the first time, he is overwhelmed. He swears that Luke will have a better life than he has had. On community service Robbie meets Rhino, Albert and Mo who, like him, can not find work because of their criminal records. Little did Robbie imagine that turning to drink might change their lives – not cheap fortified wine, but the best malt whiskies in the world. His newly discovered palate and delicate ‘nose’ lead Robbie and crew to a strange new world – the Scottish Highlands – and the biggest gamble of their lives.

 


The Hunt
Thomas Vinterberg
115′ / 2012
Δανία

 

Το The Hunt είναι ένα συγκλονιστικό, προκλητικό και συναρπαστικό δράμα για ένα σεβαστό μέλος μιας στενά συνδεδεμένης δανέζικης κοινότητας, του οποίου η ζωή καταστρέφεται όταν ένα νεαρό κορίτσι τον κατηγορεί ψευδώς για βιασμό. Έπειτα από ένα οδυνηρό διαζύγιο, ο 40άχρονος Λούκας καταφέρνει να τακτοποιήσει και πάλι τη ζωή του. Έχει καινούρια φιλενάδα, καινούρια δουλειά και βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας μιας καινούριας σχέσης με τον έφηβο γιο του, Μάρκους. Παρόλα αυτά, ένα τυχαίο σχόλιο απειλεί τη νέα ζωή του Λούκας. Ένα από τα παιδιά που επιβλέπει στο νηπιαγωγείο όπου εργάζεται, ένα μικρό κορίτσι με έντονη φαντασία, διηγείται ένα τυχαίο ψέμα που είναι αδύνατον να αγνοήσει κανείς. Η καταγγελία της εξαπλώνεται σαν ιός, ενώ όσο περισσότερο συζητείται η ιστορία, το ψέμα της γίνεται όλο και πιο αληθινό. Ενώ το σοκ μετατρέπεται σε δυσπιστία και δόλο, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα η μικρή αυτή κοινότητα βρίσκεται σε κατάσταση υστερίας, πυροδοτώντας ένα κυνήγι μαγισσών που απειλεί να καταστρέψει τη ζωή ενός αθώου άντρα. 

The Hunt
Thomas Vinterberg
115′ / 2012
Denmark

Danish filmmaker Thomas Vinterberg (Festen), returns with a gripping, provocative and devastating drama about a respected member of a close-knit Danish community whose life is destroyed when a young girl accuses him, falsely, of abuse. Following a tough divorce, 40-year-old Lucas is starting to pull his life back together again. He has a new girlfriend, a new job, and is in the process of re-establishing his relationship with his teenage son Marcus. However one passing remark threatens Lucas’s newfound stability. One of the children he looks after at the nursery where he works, a little girl with a vivid imagination, tells a random lie which is impossible to ignore. Her allegation spreads like a virus, quickly acquiring the veneer of truth the more it is told. As shock turns to mistrust and then malice, it doesn’t take long before this small community is in a collective state of hysteria, igniting a witch-hunt that threatens to destroy an innocent man’s life.


Paradise Love
Ulrich Seidl
120′ / 2012
Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία

Στις παραλίες της Κένυας, είναι γνωστές ως «Sugar Mamas». Πρόκειται για τις Ευρωπαίες γυναίκες στις οποίες οι Αφρικανοί, γνωστοί ως «Beach boys» προσφέρουν έρωτα για να επιβιώσουν. Η Teresa, μια 50άχρονη Αυστριακή από τη Βιέννη και μητέρα ενός κοριτσιού που μπαίνει στην εφηβεία, ταξιδεύει σαν τουρίστας σεξουαλικού τουρισμού στο παραδεισένιο αυτό καλοκαιρινό θέρετρο, αναζητώντας τον έρωτα. Πηγαίνει από το ένα beach boy στο άλλο, από τη μια απογοήτευση στην άλλη. Στις ακτές της Κένυας, ο έρωτας είναι επιχείρηση. Μέσα από τη δύναμη των εικόνων, των συναισθημάτων και των ερμηνειών, η ταινία Paradise Love μιλάει για τον σεξουαλικό τουρισμό, για μεγάλες σε ηλικία γυναίκες και για νεαρούς άντρες, για την αγοραστική αξία της σεξουαλικότητας, τη δύναμη του χρώματος του δέρματος, την Ευρώπη και την Αφρική, τους ανθρώπους που γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης, που δεν έχουν επιλογή και που θυματοποιούν άλλα θύματα.

Paradise Love
Ulrich Seidl
120′ / 2012
Austria, France, Germany

On the beaches of Kenya they’re known as ‘Sugar Mamas’: European women to whom black beach boys offer sex to earn a living. Teresa, a 50-year-old Austrian from Vienna and the mother of a daughter entering puberty, travels as a sex tourist to this vacation paradise in search of love. She goes from one beach boy to the next, from one disappointment to the next. On the beaches of Kenya love is a business. Through the power of its images, emotions and performances, Paradise Love tells of sex tourism, older women and young men, the market value of sexuality, the power of skin colour, Europe and Africa, and the exploited, who have no choice but to victimize other victims.


 

War Witch
Kim Nguyen
90′ / 2012
Καναδάς

Εμφύλιος πόλεμος στην Αφρική. Όταν το χωριό της καταστρέφεται από τους αντάρτες και οι γονείς της σκοτώνονται, η Κομόνα αναγκάζεται να πάει στη ζούγκλα ως στρατιώτης. Ο βίαιος διοικητής της όχι μόνο την εκπαιδεύει για να χρησιμοποιεί όπλα αλλά και την προστάζει να κοιμάται μαζί του. Αναζητώντας καταφύγιο ανάμεσα στον τρόμο, στρέφεται προς ένα λίγο μεγαλύτερο από αυτήν αγόρι με άσπρα μαλλιά, τον οποίο αποκαλεί «Μάγο», και τον ερωτεύεται. Αφού καταφέρνουν να δραπετεύσουν από το στρατόπεδο, η Κομόνα κάνει τα πάντα για να επιστρέψει στο χωριό της. Θέλει να θάψει τους γονείς της ώστε να αποτρέψει την πιθανότητα να περιτριγυρίζουν σαν φαντάσματα στη χαμένη γη… Την ταινία διηγείται η έφηβη, ενώ τα γυρίσματα έχουν πραγματοποιηθεί σε πραγματικούς χώρους στο Κονγκό και το καστ της ταινίας αποτελείται κυρίως από μη επαγγελματίες ηθοποιούς. Η ταινία καταγράφει τον τρόμο του εμφύλιου πολέμου και τα δεινά των παιδιών και των πολιτών. Παρά τη φρίκη που αντιμετωπίζει, η Κομόνα μετατρέπεται σε φάρο ελπίδας για μια ήπειρο που επιζητά την ειρήνη και την ανθρωπιά.

War Witch
Kim Nguyen
90′ / 2012
Canada

A civil war in Africa. After her village is burned down by rebels and her parents are killed, Komona is forced into the jungle as a child soldier. Her brutal commander not only trains her in the use of arms but also orders her to sleep with him. Searching for shelter amidst the horror, she turns to a slightly older boy with white hair who she calls ‘Magician’ and falls in love with. After they escape from the camp together, Komona does her utmost to return to her village. She wants to bury her parents to prevent them having to eternally wander the wasted land as ghosts …Told throughout from the perspective of an adolescent girl, the film – shot in authentic locations in Congo and cast mainly with non-professional actors – visualises the horrors of civil war and the suffering of children and civilians. Despite all the horrors she encounters, Komona proves to be a beacon of hope for a continent yearning for peace and humanity.

 


God’s Neighbours

 

 

Meny Yaesh

102′ / 2012

Ισραήλ

Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Meny Yaesh με τίτλο God’s Νeighbours είναι μια απρόσμενη μελέτη ενός χαρακτήρα με μια πολύ διαφορετική προσέγγιση ως προς το θέμα της θρησκευτικής ανοχής. Η ταινία ακολουθεί τους Avi, Kobi και Yaniv, τρεις νεαρούς άντρες που ανήκουν στη χασίδικη κοινότητα «Breslev» και οι οποίοι παίρνουν την ευθύνη της επίβλεψης του κώδικα σεμνότητας, χωρίς καν να διστάζουν να χρησιμοποιούν βία για να περάσουν το μήνυμά τους. Όταν η Miri μετακομίζει στη γειτονιά, ο Avi διχάζεται ανάμεσα στα συναισθήματά του για αυτήν και τους κώδικες της συμμορίας στην οποία ανήκει.

CFD2013 English

God’s Neighbours

Meny Yaesh

102′ / 2012

Israel

Meny Yaesh’s debut feature God’s Neighbours is an unexpected character study that takes a markedly different approach to the debate over religious tolerance. The film follows Avi, Kobi and Yaniv, three young men who belong to the Breslev Hassidic community and place themselves in charge of supervising the codes of modesty, without hesitating to use violence to convey the message. When Miri moves into the neighborhood, Avi is torn between his feelings for her and the codes of the gang.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Broken

CFD2013 Greek

Broken

Rufus Norris

90′ / 2012

Η.Β.

Η πρώτη ταινία του Ρούφους Νόρις, μια διασκευή του μυθιστορήματος του Daniel Clay, παρουσιάζει το πορτρέτο τριών οικογενειών από την οπτική γωνία ενός νεαρού κοριτσιού, της Σκανκ. Η Σκανκ είναι 11 χρονών, διαβητική και φοβερό κορίτσι. Ο Ρικ είναι ο αγαπημένος της γείτονας. Ο Μποπ είναι ο κακός γείτονάς της. Ο κόσμος της Σκανκ πρόκειται να αλλάξει. Αφού γίνεται μάρτυρας σε ένα βίαιο καβγά, το σπίτι της Σκανκ, η γειτονιά της και το σχολείο της μετατρέπονται σε επικίνδυνα περιβάλλοντα, όπου η ξέγνοιαστη ασφάλεια της παιδικής της ηλικίας δίνει προτεραιότητα στην αδικία και τον κίνδυνο. Η αθωότητά της εξαφανίζεται γρήγορα κι ένας σκληρός κόσμος θα γεμίσει το μέλλον της. Όταν η Σκανκ βρίσκει επιτέλους παρηγοριά στη φιλία της με το γλυκό και πληγωμένο Ρικ, της απομένει μία επιλογή. Είτε θα παραμείνει σε μια ζωή που δεν ονειρεύτηκε, είτε θα εγκαταλείψει αυτό το κατεστραμμένο μέρος…

CFD2013 English

Broken

Rufus Norris

90′ / 2012

U.K.

Rufus Norris’ debut film, an adaptation of the Daniel Clay novel, presents a portrait of three families as seen from the point of view of a young girl, Skunk. Skunk is 11, diabetic and pretty cool. Rick is her sweet neighbour. Bob is her mean neighbour. Skunk’s world is about to change…Shortly after witnessing a brutal beating, Skunk’s home, neighbourhood and school all become treacherous environments, where the happy certainties of childhood give way to injustice and danger; her innocence is rapidly worn away and a harsh world fills her future. When Skunk finally seeks solace in an unspoken friendship with sweet, damaged Rick, she’s left with a choice- to stay in a life she was not promised, or to leave this broken place behind…

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Dans La Maison

CFD2013 Greek

Dans La Maison (In the House)

François Ozon

105′ / 2012

Γαλλία

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά. Ο Ζερμαίν, καθηγητής λυκείου, βαθμολογεί τις εκθέσεις των μαθητών του. Όλες είναι φρικτές, εκτός από μία, την οποία έγραψε ο Κλωντ, το αγόρι στο τελευταίο θρανίο, «εκεί από όπου μπορείς να δεις όλους τους άλλους». Η πεζογραφία του Κλωντ αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα αίσθηση παρατηρητικότητας, βασισμένη στην ηδονοβλεψία. Έπειτα από την ενθαρρυντική στάση του καθηγητή του, ο Κλωντ εξακολουθεί να γράφει, συλλέγοντας λεπτομέρειες από ανθρώπους γύρω του, με σκοπό να εξερευνήσει τους συναισθηματικούς μηχανισμούς των δύο οικογενειών: η μία καλλιτεχνική οικογένεια διανοούμενων και η άλλη οικογένεια μικροαστών, των οποίων οι ελπίδες και οι ανησυχίες εκφράζονται μέσω της συζύγου και μητέρας, της μοντέρνας κυρίας Μποβαρύ. Σταδιακά και ανεπαίσθητα, η πραγματικότητα δεν ξεχωρίζει από τη μυθοπλασία. Ποιες είναι όμως οι σκοτεινές σκέψεις του νεαρού και πόσο μακριά μπορεί να φθάσει;

CFD2013 English

Dans La Maison (In the House)

François Ozon

105′ / 2012

France

In the new film from acclaimed French director Franois Ozon, high school teacher Germain grades his student papers. All are quite appalling, except for one, written by Claude, who sits in the last row “where you can see all the others”. Claude’s prose reveals a keen sense of observation bordering on voyeurism. Encouraged by his teacher, Claude continues writing, gleaning details from the people around him to explore the emotional mechanics of two families: one artistic and intellectual; the other petite-bourgeois, their hopes and frustrations expressed through the wife and mother, a modern-day Emma Bovary. Gradually and imperceptibly, reality and fiction become indistinguishable. But what are this young man’s obscure designs, and just how far will he go?

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Holy Motors

CFD2013 Greek

Holy Motors

Leos Carax

116’ / 2012

Γαλλία, Γερμανία

Αυτή η διαχυτική, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Leos Carax (Lovers on the Bridge) μετά από 13 χρόνια, και η οποία δεν εμπίπτει σε κάποια κατηγορία, πραγματεύεται τη χαρούμενη λογική των ονείρων και των συναισθημάτων. Πρόκειται για μια μυστηριώδη Oδύσσεια ανάμεσα στους δρόμους ενός αλλόκοτου, πανέμορφου Παρισιού, το οποίο συχνά μεταμορφώνεται ψηφιακά σε ένα μέρος που προέρχεται από έναν εντελώς διαφορετικό πλανήτη. Ο Denis Lavant υποδύεται το ρόλο του κυρίου Oscar, ενός παράξενου χαρακτήρα, ο οποίος μετακινείται με μια άσπρη λιμουζίνα που οδηγεί η Céline (Édith Scob). Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει ένα πλήρως εξοπλισμένο θεατρικό καμαρίνι και προετοιμάζει μια σειρά από [έντεκα] «ραντεβού», ενώ εμφανίζεται κάθε φορά με ποικίλες και διαφορετικές εξωφρενικές αμφιέσεις.

CFD2013 English

Holy Motors

Leos Carax

116’ / 2012

France, Germany

This unclassifiable, expansive film by Leos Carax (Lovers on the Bridge)—his first feature in 13 years—operates on the exhilarating logic of dreams and emotions. Holy Motors is a mysterious odyssey through the streets of an eerie, beautiful Paris which will often digitally morph into somewhere from a different planet entirely. Denis Lavant plays Monsieur Oscar, a strange figure who is chauffeured around in a white stretch limo by Céline (Édith Scob); he has a fully equipped theatrical dressing room in the back of the car, and prepares for a series of [eleven] ‘appointments’ by getting into various elaborate and deeply preposterous disguises…

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Behn Zeitlin, Beasts of the Southern Wild, 2012, starring Quvenzhan Wallis

CFD2013 Greek

Beasts of the Southern Wild

Benh Zeitlin

92’ / 2011

Η.Π.Α.

Η ταινία απέσπασε το μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Sundance των ΗΠΑ και τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Καννών. Αυτή η εντυπωσιακή ταινία τοποθετείται αρχικά στο «Μπάθταμπ», μια απείθαρχη κοινότητα ανάμεσα σε βάλτους, αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο. Η εξάχρονη Χάσπαπι αφοσιώνεται στον πατέρα της, τον Γουίνκ, ο οποίος ξεφαντώνει συνεχώς και την αφήνει μόνη να φροντίσει τον εαυτό της σε ένα απομονωμένο μέρος γεμάτο ημιάγρια ζώα. Πρόκειται για μια χαρούμενη κοινότητα που προσαρμόζεται εύκολα, όπου όμως επικρατεί μια αίσθηση αναπόφευκτης καταστροφής. Η μικρή Χάσπαπι πρέπει να βρει το κουράγιο και τον ηρωισμό ώστε να επιβιώσει από την καταστροφή και να επανακτήσει την αίσθηση της κοινότητας. Συνδυάζοντας την πρόσφατη ιστορία και τις σύγχρονες περιβαλλοντικές ανησυχίες με μια μυθική ποιότητα, η ταινία Beasts of the Southern Wild δεν θα μπορούσε να κατηγοριοποιηθεί και να περιγραφεί με ευκολία, ενώ, αντιθέτως, δημιουργεί ένα νέο μονοπάτι, το οποίο καθιστά το σκηνοθέτη Benh Zeitlin ως ένα νέο λαμπρό, κινηματογραφικό ταλέντο.

CFD2013 English

Beasts of the Southern Wild

Benh Zeitlin

92’ / 2011

U.S.A.

Winner of the US Dramatic Grand Jury Prize in Sundance and the Camera d’Or at Cannes, this striking and unforgettable feature-film debut is set in ‘The Bathtub’ – a defiant bayou community cut off from the rest of the world. Six-year-old Hushpuppy is devoted to her father, Wink, who frequently goes off on sprees, leaving Hushpuppy to fend for herself in an isolated compound filled with semi-wild animals. The community is a resilient and joyous one, but there is a sense of inevitable destruction. Little Hushpuppy has to find in herself the courage and heroism to survive the catastrophe and re-instil a sense of community. Fusing recent history and contemporary environmental concerns with a mythic quality, Beasts of the Southern Wild defies easy classification or description, instead forging a new path that firmly establishes director Benh Zeitlin as a bright new cinematic talent.