Phil Meheux portrait copy  

Phil Méheux (Πρόεδρος Επιτροπής | Jury President)

Ο Phil Méheux ξεκίνησε την καριέρα του στο συνεργείο του BBC, στα Ealing Film Studios, ως κινηματογραφιστής ντοκιμαντέρ και, αργότερα, θεατρικών έργων για την τηλεόραση, ορισμένα από τα οποία τιμήθηκαν με διάφορα βραβεία. Ολοκληρώνοντας την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο Black Joy, την επίσημη βρετανική συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών το 1977, συνέχισε την καριέρα του ως ελεύθερος επαγγελματίας. Έκτοτε, ανέλαβε τη φωτογραφία πολλών επιτυχημένων και πολυβραβευμένων ταινιών μεγάλου μήκους και τηλεταινιών, εκ των οποίων τις δύο ταινίες του Τζέιμς Μποντ GoldenEye και Casino Royale. Για τη φωτογραφία του στην τελευταία, απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας που του απένειμε η επιτροπή της Βρετανικής Ένωσης Κινηματογραφιστών το 2006, ενώ προτάθηκε και για το βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών και Τηλεοπτικών Τεχνών (BAFTA). Στη φιλμογραφία του συγκαταλέγονται, επίσης, οι ταινίες The Long Good Friday, The Mask Of Zorro, The Legend of Zorro, Entrapment, Around The World In 80 Days, Edge Of Darkness, The Smurfs In 3d, κ.ά. Ο Phil είναι εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ. της BSC, ενώ υπήρξε ο πρόεδρος του συμβουλίου που διετέλεσε τη μεγαλύτερη θητεία, από το 2002 μέχρι το 2006. Είναι επίσης εκλεγμένο μέλος της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών του Χόλιγουντ και επίτιμο μέλος της Ένωσης Κινηματογραφιστών Αυστραλίας. Το 2015, η Αμερικανική Ένωση Κινηματογραφιστών του απένειμε το Διεθνές Βραβείο της.

Phil Méheux began his cinematography career working for the BBC Television’s Film Unit based at Ealing Film Studios, shooting documentaries and later all-filmed plays for television, several of which won awards. He became freelance with his first feature length motion picture, Black Joy, the official British entry into the Cannes Film Festival in 1977 and has been shooting many successful and award-winning feature and television films since, among them two James Bond films: GoldenΕye and Casino Royale for which won the British Society of Cinematographers Best Cinematography of 2006 and was nominated for a British Academy of Film and Television Arts Award. Amongst his other credits are The Long Good Friday; The Mask Of Zorro; The Legend Of Zorro, Entrapment; Around The World In 80 Days; Edge Of Darkness; The Smurfs In 3d, etc. Phil is an elected member of The British Society of Cinematographers and became its longest running President from 2002 to 2006 and continues on the board of governors. He is also an elected member of The Academy of Motion Picture Arts and Sciences in Hollywood, an honorary member of the Australian Cinematographers Society and in 2015 The American Society of Cinematographers awarded him with its International Award.

 

Massimo Lechi photo copy  

Massimo Lechi 

Ο Massimo Lechi (1986) είναι κριτικός θεάτρου και κινηματογράφου από τη Γένοβα της Ιταλίας. Σπούδασε Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας και εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτης και βοηθός παραγωγής για αρκετά χρόνια. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στη Σκηνοθεσία και Παραγωγή Ταινιών, σκηνοθέτησε δύο ταινίες μικρού μήκους. Από το 2006, γράφει κριτικές και ρεπορτάζ για φεστιβάλ σε ιταλικές ιστοσελίδες και περιοδικά όπως FilmDOC, Il Ragazzo Selvaggio και Marla. Το 2012, δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο, ένα δοκίμιο με τίτλο L’eresia del dolore – Il Teatro di Antonio Tarantino. Ως εξωτερικός πανεπιστημιακός συνεργάτης, δίνει διαλέξεις σε θέματα Ιστορίας Θεάτρου και Κινηματογράφου. Είναι μέλος της Ιταλικής Εθνικής Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (SNCCI), ενώ το 2014 ανέλαβε καθήκοντα προέδρου της κριτικής επιτροπής της FIPRESCI στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μάνχαϊμ – Χαϊδελβέργης και το 2015 στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Υπήρξε, επίσης, μέλος κριτικής επιτροπής σε πολλά διεθνή φεστιβάλ όπως Άγκυρα, Δράμα, Τσέμνιτς, Ολυμπία, Ντάκα, Πρίστινα, Βενετία, Καλκούτα και Σόφια.

Massimo Lechi (born 1986) is a film and theatre critic from Genoa, Italy. He studied Literature at the University of Genoa and worked as assistant director and production assistant for several years. After he received his diploma in Filmmaking, he directed two short films. Since 2006, he has intensively written reviews and festival reports for Italian websites and magazines such as FilmDOC, Il Ragazzo Selvaggio and Marla. In 2012 he published his first book (the essay L’eresia del dolore – Il Teatro di Antonio Tarantino) and became a freelance lecturer in film and theatre history. A member of the SNCCI, he served as president of the FIPRESCI Jury at the Mannheim-Heidelberg International Film Festival in 2014 and at the Thessaloniki Documentary Festival in 2015. He has also been part of critics’ and international juries in Ankara, Drama, Chemnitz, Olympia, Dhaka, Pristina, Venice, Kolkata and Sofia.

 

renars photo copy  

Renārs Vimba 

Ο Renārs Vimba σπούδασε Σκηνοθεσία και Φωτογραφία στην Ακαδημία Τεχνών της Λετονίας στη Ρίγα και στη Βαλτική Σχολή Κινηματογράφου και Μέσων στο Τάλιν της Εσθονίας. Στη συνέχεια παρακολούθησε εντατικά μαθήματα στα πλαίσια των εργαστηρίων της Ανώτερης Σχολής Σεναριογράφων και Σκηνοθετών με τον σπουδαίο καθηγητή Vladimir Fenchenko, στη Μόσχα. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, με τίτλο Mellow Mud το 2016 απέσπασε την Κρυστάλλινη Άρκτο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους στο τμήμα της Μπερλινάλε Generation 14+’BERLINALE. Η ταινία κέρδισε επίσης Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους, Καλύτερου Σεναρίου και Καλύτερης Ηθοποιού στο Εθνικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Λετονίας Lielais Κristaps, καθώς και πολλά άλλα βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Το έργο του απέσπασε πολύ θετικές κριτικές από περιοδικά όπως Variety, The Hollywood Reporter, Screen Daily, Cineuropa και από τη Ρωσική Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Το Mellow Mud επιλέχθηκε στο πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κάρλοβι Βάρι - Variety Critics Choice το 2016.

Renārs Vimba studied Film Directing and Cinematography at the Latvian Academy of Culture in Riga and the Baltic Film, Media, Arts and Communication School in Tallinn, Estonia. Later on, he acquired extensive training in a series of workshops by Vladimir Fenchenko, a legendary professor of Higher Courses for Scriptwriters and Film Directors in Moscow. His debut feature Mellow Mud in 2016 won The Crystal Bear for Best Feature Film in Generation 14+’BERLINALE and Best feature film, Best script and Best actress prizes in the annual Lielais Kristaps National Film Festival, whereas he has won other prizes in international festivals around the globe. His work has been very well-received by film critics such as Variety, The Hollywood Reporter, Screen Daily, Cineuropa as well as Russian Guild of Film Critics. Mellow Mud has been selected for the prestigious Variety Critics Choice programme in Karlovy Vary IFF 2016.

 

evangelia andreadaki photo copy  

Ευαγγελία Ανδρεαδάκη | Evangelia Andreadaki

Η Ευαγγελία Ανδρεαδάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Σπούδασε Δασολογία στο Α.Π.Θ και στην συνέχεια στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε., με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Αφού αποφοίτησε, για 4 χρόνια συνεργάστηκε με το Κ.Θ.Β.Ε.. Επέστρεψε στην Αθήνα προκειμένου να παρακολουθήσει το Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος, του οποίου εμψυχωτής ήταν ο σκηνοθέτης Λ. Βογιατζής. Καρπός του εργαστηρίου ήταν η παράσταση Αντιγόνη (1992), στην οποία ερμήνευσε τον ομώνυμο ρόλο. Έως σήμερα, έχει παίξει και παίζει σε διάφορα θέατρα: Εθνικό, Τέχνης, Αμόρε και άλλα. Με τον σκηνοθέτη Δ. Μαυρίκιο έχει συνεργαστεί στις παραστάσεις: Έβδομο ρούχο, Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα, True West, Τερατώδες αριστούργημα, Φρεναπάτη, Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι. Από τα πρώτα της βήματα, συμμετείχε σε μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες των Π. Βούλγαρη, Γ. Πανουσόπουλου, Π. Χούρσογλου, Ηλία Δημητρίου. Για την ερμηνεία της στην ταινία Μάτια από Νύχτα του Π. Χούρσογλου, τιμήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο Φεστιβάλ του Ραμπάτ (Μαρόκο). Το 2016 τιμήθηκε με το βραβείο “Ίρις”, της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, για την ερμηνεία της στην ταινία SMAC, του Ηλία Δημητρίου. Επίσης έχει τιμηθεί για τις μικρού μήκους ταινίες: Το χαμόγελο της Άννας της Ν. Γουλή, Κίμων και Λούσυ της Έ. Μπούντρη, Πυραμίδα του Δ. Παπαθανάση. Έχει συμμετάσχει σε σήριαλ και τηλεταινίες για την ελληνική τηλεόραση.

Evangelia Andreadaki was born in Athens in 1960. She studied Forestry at Aristotle University of Thessaloniki and, later on, Acting at the Drama School of the National Theatre of Northern Greece, with a scholarship granted by the State Scholarships Foundation of Greece. After graduating, she collaborated for four years with the National Theatre of Northern Greece. She returned to Athens, where she attended the Ancient Drama Workshop, led by director L. Voyiatzis and performed the lead role of Antigone (1992), the workshop’s final production. She has participated so far in various plays, staged by theatres such as the National Theatre, Theatro Technis, Amore Theatre among others. She collaborated with director D. Mavrikios on various plays such as: The Seventh Garment, Six characters in search of an author, True West, Monstrous Masterpiece, The Illusion, Suddenly last summer. From the very beginning of her career, she took part in feature and short films by P. Voulgaris, G. Panousopoulos, P. Choursoglou and Elias Demetriou. Evangelia was also awarded at Thessaloniki Film Festival and Rabat Festival (Morocco) for her performance in the film Eyes of Night by P. Choursoglou. In 2016, she received the Iris Award by the Hellenic Film Academy for her role in the feature film SMAC, directed by Elias Demetriou. She also received several awards for her performance in the short films: Anna’s smile by N. Gouli, Kimon and Lucy by E. Bountri, Pyramid by D. Papathanasi. She appeared in numerous TV series and films produced for the Greek television.

 

 

Kyriacos Tofarides photo copy  

Κυριάκος Τοφαρίδης | Kyriacos Tofarides

O Κυριάκος Τοφαρίδης σπούδασε Σκηνοθεσία Θεάτρου και Υποκριτική με μεταπτυχιακό στη Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης στην Ακαδημία Θεάτρου και Κινηματογράφου Βουλγαρίας. Στην Κύπρο έλαβε μέρος ως ηθοποιός και σκηνοθέτης σε αρκετές παραστάσεις, τόσο του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, όσο και σε ελεύθερες θεατρικές ομάδες. Δούλεψε στην τηλεόραση σκηνοθετώντας ψυχαγωγικά προγράμματα και δραματικές σειρές για το ΡΙΚ. Είναι παραγωγός της βραβευμένης ταινίας Ο τελευταίος γυρισμός (2008). Ως παραγωγός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινίας του Οικόπεδο 12 το 2013, η οποία διακρίθηκε με το Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο φεστιβάλ Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2013 και ήταν στην Επίσημη Επιλογή για τα Βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2013. Διακρίθηκε, επίσης, με τα Βραβεία Καλύτερης Ιδέας Ταινίας Μυθοπλασίας, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερης Ηθοποιού (Κάρμεν Ρουγγέρη) στο London Greek Film Festival (2014), με το Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο διεθνές φεστιβάλ 5th International Comedy Film Festival του Γκάμπροβο στη Βουλγαρία, το 2014. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (EFA).

Kyriacos Tofarides studied Theatre Directing and Acting receiving a post-graduate degree in Film and Television Directing at the National Academy of Theatre and Film Arts in Sofia, Bulgaria. In Cyprus, he took part as an actor and director in a considerable number of theatre performances both staged by the Cyprus Theatre Organisation, as well as by other independent theatre groups. He worked as a television director at the Cyprus Broadcasting Corporation, directing entertainment programmes and drama productions. He is the producer of the awarded film The Last Homecoming (2008). In 2013, Kyriacos produced and directed his first feature film Block 12, which won the Special Jury Award in Cyprus Film Days 2013 and featured in the Official Selection of the European Film Awards in 2013. The film also received the Best Concept for Fiction Feature Award, Best Screenplay Award, Best Actress Award (Carmen Ruggeri) at the London Greek Film Festival in 2014, and the Special Jury Award in the 5th International Comedy Film Festival of Gabrovo, in 2014. He is a member of the European Film Academy (EFA).